Ads 468x60px

أقسام المدونة

الجمعة، 10 أغسطس 2012

ليه العاب الفلاش بقت شعبيه ؟

تقريبا بقي كل واحد بيعمل موقع بيتعرض عليه دلوقتي انه يحط لعبه فلاش اونلاين عنده في موقعه . الالعاب الفلاش الاونلاين بقت شعبيه بطريقه فظيعه لدرجه انها بتظهر علي جنب اي صفحه تدخلها, لا و الافظع من كده انك بتلعبها في الاعلان بتاعها من غير ما تفتح اللعبه .
ايه هي انواع العاب الفلاش و ليه بقت منتشره بطريقه فظيعه كده ؟
اولا: عشان اللي بيعمل موقع بتبقي الحاجات اللي بيحطها في الموقع قليله و معظم الناس مش بتحبها و الالحلي من كده انه يحط العاب الفلاش علي الموقع بتاعه عشان تسلي الناس اللي بتدخل علي الموقع بتاعه . و اللي بيعملوا العاب الفلاش بيخلوها متاحه انها تتلعب علي اي موقع و اي كمبيوتر وفي اي وقت و لكل الناس مجانا من غير اي اشتراكات . و في انواع من الالعاب دي تقدر تحملها مجانا من الانترنت و تلعبها علي الجهاز بتاعك .
ثانيا : يكفي انها فيها كم من التسليه اللي متنتهيش و تقدر تستخدمها كمان في الاعلان عن منتجاتك . و كمان تقدر تستخدم الالعاب دي في حاجات تانيه كتير بها تسلي الناس و دي اهم حاجه . و كمان اللي ساعد في انها تكون شعبيه هي العاب الاثاره القديمه اللي الكل كان بيلعبها و تفكرنا بايام زمان دلوقتي بقت علي صيغه فلاش و ده يمكن من اهم الاسباب اللي ساعدت علي شهره النوع ده من الالعاب .
ثالثا : الالعاب دي اول العاب طلع منها العاب خاصه تعليميه للاطفال عشان تسليهم و تعلمهم و تفيدهم  في الفهم السريع و سرعه الملاحظه و انا عتبر ده من اهم الاسباب  اللي خلت العاب الفلاش الاونلاين تنفرد بانوع ده من الالعاب مش زي الالعاب التانيه اللي بتعلم العنف و مفيهاش تسليه حقيقيه و كلها تفاهه .
و لعبه المعلمه والتلاميذ و العاب الحيوانات هي من اللعب المفيده اللمسليه جدا علي الانتر نت و صيغتها صيغت الفلاش يعني لعبه مسليه و خفيفه و مش محتاجه داونلوون و لا امكانيات عاليه عشان تشغلها ده غير انها فيها رسومات ملونه حلوه و اشكال متحركه بشكل جميل جدا و تساعد طفلك علي الادراك السريع و سرعه الملاحظه .

0 التعليقات:

إرسال تعليق